Shell Fleet Assistant – Nejčastější Dotazy
Stáhněte si aplikaci Shell Fleet Assistant a mějte svůj vozový park pod kontrolou.
Obecné
-
Co je Shell Fleet Assistant?
Shell Fleet Assistant je aplikace určená pro dopravní společnosti a je integrována s palubní jednotkou EETS4U společnosti Toll4Europe. Shell Fleet Assistant zlepšuje efektivitu řízení a plánování přepravních tras v dopravních společnostech. Poskytuje výpočet mýtného a nákladů na pohonné hmoty dle smluvních podmínek zákazníka a přehled o čerpacích stanicích Shell.
-
Může Shell Fleet Assistant pomoci i Vám?
Shell Fleet Assistant nejvíce ocení společnosti v mezinárodní dopravě provozující méně než 25 vozidel. Aplikace ale obsahuje i funkce, které mohou využívat i větší společnosti.
-
Jaké funkce nabízí Shell Fleet Assistant?
Shell Fleet Assistant nabízí řadu užitečných funkcí, které dispečeři ocení:
- sledování nákladních vozidel v reálném čase pomocí palubních jednotek EETS4U
- plánování a určování cen mezinárodních přepravních tras
- přehled cen pohonných hmot
- sledování stavu přepravy v reálném čase
- rezervaci parkovacích míst prostřednictvím služby Travis
- vyhledávač myček pro nákladní automobily na trase
- efektivní komunikaci mezi dispečerem a řidiči
- skenování dokumentů
-
Co aplikace Shell Fleet Assistant neumožňuje?
Stávající verze aplikace Shell Fleet Assistant neslouží jako navigace a neobsahuje funkce, jako jsou záznamy o opravách vozidla, ujetých kilometrech nebo mechanismus pro optimalizaci pracovní doby řidičů.
Aplikace Shell Fleet Assistant se ale pravidelně rozšiřuje a přidávají se do ní nové funkce. Pokud máte jakékoli připomínky nebo návrhy na vylepšení naší aplikace, kontaktujte nás. Všechny vaše připomínky jsou pro nás cenné.
-
Nabízí Shell Fleet Assistant více verzí?
Shell Fleet Assistant je k dispozici ve 2 verzích.
Základní verze zajišťuje:
- sledování polohy vozidel pomocí palubní jednotky EETS4U
- plánování trasy
- odhad nákladů na mýtné
- odhad nákladů na palivo (palivová karta Shell)
- odhadovanou délku trasy v km
- informace o vozidlech
- zobrazení odpočívek na trase
- informace o trajektech
- informace o čerpacích stanicích Shell
- řízení a sledování přepravy
- historii tras
Rozšířená verze obsahuje:
- všechny funkce obsažené v základní verzi navíc
- sledování trasy pomocí aplikace řidiče
- stav nakládky a vykládky
- komunikace s řidičem
- offline modul pro stavy tras a oznámení
- skenování a správu dokumentů
- oznámení o dopravní situaci (dopravní zácpy, poruchy, doporučení stanic apod.)
-
Jak můžete, jako stávající zákazník, získat přístup do aplikace Shell Fleet Assistant?
Přejděte na stránku http://www.fleetassistant.shell.com a založte si účet. Shell Fleet Assistant můžete NYNÍ VYZKOUŠET NA 3 MĚSÍCE ZDARMA.
-
Jak se přihlásit do aplikace?
Jste-li zákazníkem společnosti Shell, máte palubní jednotku EETS4U společnosti Shell a máte aktivovanou službu Shell Fleet Assistant, tak na registrační stránce http://www.fleetassistant.shell.com klikněte na „Přihlásit se“, zadejte e-mailovou adresu a heslo, které používáte k přihlašování do Shell Fleet Hub. Tím se automaticky přihlásíte do aplikace Shell Fleet Assistant.
Pokud zákazníkem společnosti Shell nejste, vyplňte formulář se základními údaji (název společnosti, e-mailová adresa, telefonní číslo) a my vás budeme neprodleně kontaktovat, abychom Vám registraci umožnili.
-
Jaká zařízení a operační systémy lze pro aplikaci použít?
Aplikace Shell Fleet Assistant je k dispozici na adrese http://www.fleetassistant.shell.com pro všechny uživatele počítačů s prohlížeči Chrome, Firefox, Safari nebo Microsoft Edge. Mobilní aplikace – pro dispečery a řidiče – jsou k dispozici pro Android (od verze 5.0) a iOS (od verze 9.0).
-
Kolik stojí Shell Fleet Assistant a jak dlouho ho mohu používat?
Shell Fleet Assistant je po dobu prvních 3 měsíců zdarma. Poté budou poplatky účtovány automaticky v souladu s tabulkou poplatků uvedenou v ceníku. Zákazník má možnost kdykoli na konci každého měsíce od smlouvy odstoupit. Vyhrazujeme si však právo ukončit vývojové práce související s aplikací a případně fungování aplikace ukončit.
-
Mohu pomocí aplikace spravovat svůj účet palivové karty Shell?
Shell Fleet Assistant představuje jednu z dalších služeb společnosti Shell a umožňuje zobrazení cen pohonných hmot na čerpacích stanicích, které zahrnují Vámi sjednané slevy. Aplikaci nelze použít ke správě účtů palivových karet Shell. Do aplikace Shell Fleet Assistant se můžete přihlásit z platformy Shell Fleet Hub.
-
Dostanu k aplikaci návod?
Aplikace poskytuje tipy a vysvětlení, jaké úkony je třeba provést v jakém pořadí, aby bylo možné aplikaci začít používat.
V případě dalších dotazů nás prosím kontaktujte na adrese: karty-dotazy-cz@shell.com
Základní funkce
-
Mohu kdykoli zkontrolovat, kde se moje nákladní vozidlo právě nachází?
Ano. Aplikace Shell Fleet Assistant umožňuje průběžně kontrolovat polohu vašeho nákladního vozidla prostřednictvím palubní jednotky EETS4U. Chcete-li zkontrolovat aktuální polohu svého nákladního vozidla, můžete přejít do oddílu „Aktuální stav“ v aplikaci.
-
Jaké mapy používá aplikace pro navigaci?
Shell Fleet Assistant používá mapy HERE. Jedná se o online mapovou a navigační službu, kterou provozuje společnost Here Technologies. Mapy HERE umožňují přístup k datům i v režimu offline. To umožňuje snadnější plánování trasy a používání map v zahraničí bez nutnosti zapnout datový tarif. Mapy jsou podrobné a pokrývají mnoho zemí, regionů nebo dokonce celých světadílů.
-
Budu si moci hned rezervovat a zaplatit parkování?
Shell Fleet Assistant umožňuje rezervovat parkoviště Travis po celé Evropě ZDE. Pro provedení platby je zákazník přesměrován na webové stránky společnosti Travis, kde provede platbu přímo.
Nové funkce
-
Mám nápad na novou funkci. S kým si mohu promluvit?
Oceňujeme všechny vaše podněty a návrhy týkající se vývoje aplikace a přidávání nových funkcí. Chcete-li nám představit svůj nápad, zašlete e-mail na adresu: karty-dotazy-cz@shell.com a my ho zohledníme v rámci dalšího vývoje aplikace.
-
Proč aplikace Shell Fleet Assistant neobsahuje funkce, které potřebuji?
Shell Fleet Assistant se optimalizuje a přizpůsobuje potřebám malých a středních dopravních společností. Na jedné straně Vám chceme poskytnout všechny nepostradatelné funkce, na druhé straně chceme zachovat snadnou orientaci při každodenním používání aplikace. Shell Fleet Assistant bude i nadále vylepšován. Chcete-li urychlit přidání požadované funkce, zašlete e-mail na adresu: karty-dotazy-cz@shell.com. Každá vaše zpráva bude analyzována a zohledněna.
Používání aplikace
-
Mohu používat Shell Fleet Assistant a současně své oblíbené aplikace, jako je navigace nebo systém správy vozového parku?
Samozřejmě. Aplikace slouží také jako vynikající komunikační platforma mezi dispečery a řidiči. Shell Fleet Assistant integruje různé funkce a jeho hlavní výhodou je uspořádání a dostupnost všech důležitých informací. Používání jiných nástrojů nic nebrání.
-
Kolik řidičů může používat aplikaci Shell Fleet Assistant v rámci jednoho firemního účtu?
Shell Fleet Assistant nemá žádný limit řidičů, kteří si mohou v aplikaci vytvořit účet. Nástroj byl vyvinut tak, aby jej mohly co nejlépe využít firmy s maximálně 25 řidiči. Neexistují však žádné překážky, které by bránily tomu, aby aplikaci používalo méně nebo mnohem více řidičů.
-
Jak lze přidat řidiče?
Nového řidiče může dispečer přidat z úrovně aplikace v prohlížeči. Za tímto účelem je třeba:
- přejít do sekce „Vozový park“, pak na kartu „Řidiči“ a stisknout tlačítko „Přidat nového řidiče“,
- poskytnout požadované údaje: jméno a příjmení. Telefonní číslo je klíčové, protože se jím budete přihlašovat do mobilní aplikace a na toto číslo Vám bude zaslán PIN kód pro první přihlášení,
- Klikněte na: „Přidat řidiče“.
Řidič obdrží na zadané telefonní číslo SMS s pozvánkou do aplikace, odkazem na stažení mobilní aplikace z Google Play a Apple App Store a PIN kódem pro první přihlášení.
-
Mohu řidiče přidat kdykoliv?
Ano, řidiče lze do aplikace Shell Fleet Assistant přidat kdykoliv.
-
Proč musím při zakládání účtu uvádět telefonní číslo řidiče?
Na zadané telefonní číslo bude zaslána zpráva SMS s informacemi potřebnými ke stažení aplikace a přihlášení do ní. Telefonní číslo bude použito také jako přihlašovací jméno do aplikace v telefonu.
-
Kolik dispečerů může Shell Fleet Assistant využívat?
Shell Fleet Assistant může využívat neomezený počet dispečerů. Při otevření účtu v aplikaci se majiteli společnosti otevře první účet dispečera. Další účty dispečerů je možné v aplikaci přidat ze sekce „Dispečeři“.
Nezapomeňte však, že každý dispečer bude mít přístup ke všem informacím o využívaných trasách. Při používání aplikace Shell Fleet Assistant mají dispečeři přidělené trasy, kterými se řídí, a v případě potřeby si mohou prohlédnout i trasy jiných dispečerů.
-
Kolik tras je možné naplánovat?
Shell Fleet Assistant lze použít k plánování a sledování libovolného počtu tras. Aplikace však byla navržena zejména pro potřeby organizací, které provozují maximálně 25 vozidel. Použití aplikace do 25 současně aktivních tras bude pohodlnější a nejúčinnější.
-
Kolik vozidel je možné vložit?
Aplikace je navržena tak, aby automaticky načítala vozidla využívající palubní jednotku EETS4U. Ručně nemusíte zadávat žádné vozidlo. Budete však muset zkontrolovat určité informace o svých vozidlech, např. průměrnou spotřebu paliva, rozměry vozidla apod.
-
Kde jsou moje údaje uloženy?
Vzhledem k tomu, že aplikace je dostupná přes internet, jsou údaje zadávané do aplikace uloženy na serverech, které jsou přístupné výhradně společností Shell. Servery jsou umístěny v datovém centru společnosti Microsoft, které splňuje přísné požadavky na fyzické zabezpečení a bezpečnost ICT. Společnost Shell věnuje zvláštní pozornost bezpečnosti a důvěrnosti vašich údajů, které jsou uloženy v aplikaci Shell Fleet Assistant.
-
Službu Shell Fleet Assistant již nechci používat. Co mám dělat?
Z této služby se můžete odhlásit kdykoli během bezplatného i placeného období na konci každého měsíce. Pokud se rozhodnete svůj účet z aplikace Shell Fleet Assistant odstranit, kontaktujte naši technickou podporu na adrese: karty-dotazy-cz@shell.com. Pracovník technické podpory co nejdříve odstraní všechny informace, které jste do databáze vložili, a vymaže váš firemní účet. Poznámka: Tento proces nelze odvolat.
-
Kde mohu najít přehled o uskutečněných trasách či přepravách?
V sekci „Historie“ naleznete všechny uskutečněné trasy a přepravy.
-
Jak mohu nastavit heslo pro dispečera?
Pokud jste vlastníkem firmy a máte aktivní účet pro přihlášení do jiných aplikací společnosti Shell, nemusíte nastavovat žádné heslo. Je třeba zadat heslo, které používáte k přihlašování do jiných aplikací společnosti Shell. Tím se automaticky přihlásíte do této aplikace. Dispečeři vytvoření v aplikaci Shell Fleet Assistant obdrží e-mail s dalšími pokyny k nastavení hesla.
-
Nepamatuji si heslo. Co mám dělat?
Pokud dispečer zapomněl svůj účet, může si ho sám obnovit pomocí odkazu „Nepamatuji si heslo“, který je k dispozici na přihlašovací obrazovce do aplikace Shell Fleet Assistant. Bude vyžádána e-mailová adresa používaná jako přihlašovací jméno do aplikace. Na uvedenou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na obnovení hesla.
Pokud řidič zapomněl PIN kód používaný pro přihlášení do aplikace, může jej resetovat pomocí funkce „Nepamatuji si PIN“, která je k dispozici na přihlašovací obrazovce v mobilní aplikaci řidiče.
-
Jak nastavit oznámení v aplikaci v telefonu?
Oznámení (například zprávy z dispečinku) jsou v aplikaci Shell Fleet Assistant aktivována ve výchozím nastavení po jeho instalaci. Chcete-li je deaktivovat (i když se to nedoporučuje), přejděte do nastavení telefonu. V závislosti na verzi a systému se však cesta může lišit.
- V případě nejrozšířenější platformy Android zkuste následující:
Nastavení -> Aplikace a oznámení -> Oznámení -> Oznámení aplikací -> Shell Fleet Assistant -> Zakázat. - V případě oblíbené platformy iOS zkuste následující:
Nastavení -> Oznámení -> Shell Fleet Assistant -> Vypnout/Povolit oznámení.
- V případě nejrozšířenější platformy Android zkuste následující:
-
Proč jsou oznámení zasílána do telefonu?
Veškerá oznámení zasílá dispečer řidiči na telefon, např. nové zásilky, zprávy, doporučení odpočívadel, parkovišť nebo čerpacích stanic. Kromě toho budou zprávy odesílány v závislosti na poloze řidiče – například při přiblížení k hranici země s žádostí o ověření, zda proběhl odečet z palubní jednotky.
-
Oznámení mi mezi ostatními aplikacemi uniklo. Mohu je někde najít?
Ano. Všechna oznámení a zprávy odeslané řidiči a zprávy odeslané řidiči dispečerem jsou k dispozici na panelu chatu, který lze rozbalit pomocí ikony v horní nabídce. Zprávy jsou vždy uspořádány v kontextu konkrétní trasy.
-
Naplánoval(a) jsem trasu a poslal(a) ji řidiči. Mohu na trasu přidat novou přepravu?
Ano. Přepravu lze k trasám přidat i v okamžiku, kdy je řidič již na cestě. Otevřete seznam probíhajících tras v sekci „Aktuální stav“, najděte trasu a klikněte na ni. Po kliknutí na tlačítko „Upravit trasu“ přidejte přepravu s uvedením místa nakládky a vykládky. Po stisknutí tlačítka „Potvrdit“ se aktualizovaná trasa automaticky odešle řidiči.
-
Zrušil(a) jsem konkrétní přepravu. Mohu ji odstranit z trasy, kterou jsem již odeslal(a) řidiči?
Ano. Přepravu lze z tras odstranit i tehdy, když je řidič na cestě. Otevřete seznam probíhajících tras v sekci „Aktuální stav“, najděte trasu a klikněte na ni. Potom klikněte na tlačítko „Upravit trasu“. Po nalezení nákladu jej odstraňte a uložte změny. Aktualizovaná trasa se automaticky odešle řidiči.
-
Mohu zobrazit všechny právě prováděné trasy?
Ano. K tomuto účelu slouží sekce „Aktuální stav“, která zobrazuje všechny právě prováděné trasy. Na levé straně se zobrazuje seznam všech tras se základními údaji. Kromě toho jsou všechny právě prováděné trasy zobrazeny na mapě.
-
Mohu na mapě zobrazit místa, kde se právě nacházejí naši řidiči?
Ano. K tomuto účelu slouží sekce „Aktuální stav“, která zobrazuje všechny právě prováděné trasy včetně aktuálních pozic řidičů. Je také možné zobrazit jednotlivé trasy. Pozice řidičů na mapě se obnovuje každou minutu.
Technické potíže
-
Jak mohu získat podporu k Shell Fleet Assistant?
Podporu k aplikaci Shell Fleet Assistant poskytují pokyny v aplikaci a tento soubor nejčastějších dotazů. Pokud zde nenajdete odpověď na své otázky a pochybnosti, kontaktujte nás na adrese: karty-dotazy-cz@shell.com.
-
Jak kontaktovat podporu Shell Fleet Assistant?
Chcete-li se obrátit na technickou podporu aplikace Shell Fleet Assistant, pošlete zprávu na adresu: karty-dotazy-cz@shell.com
-
Aplikace v mém počítači nefunguje. Co mám dělat?
Shell Fleet Assistant pracuje s webovým prohlížečem a najdete jej na adrese: http://www.fleetassistant.shell.com. Doporučujeme používat podporované prohlížeče aktualizované na nejnovější verzi. Mobilní aplikace pro dispečery jsou k dispozici pro systémy Android (od verze 5.0 výše) a iOS (od verze 9.0 výše). Ve většině případů lze každý problém s nefunkční aplikací vyřešit aktualizací prohlížeče v počítači nebo v případě mobilních aplikací aktualizací operačního systému.
Pokud však aplikace Shell Fleet Assistant přesto nefunguje, kontaktujte nás na adrese: karty-dotazy-cz@shell.com.
Ochrana osobních údajů
-
Budou mé údaje někomu zpřístupněny?
Ne. Údaje vložené do aplikace nejsou zpřístupněny žádné třetí straně. Obchodní údaje nejsou analyzovány ani zpracovávány. Budou však analyzovány údaje týkající se používání aplikace, např. jak dlouho aplikaci používáte, jaké funkce používáte nejčastěji atd. Tyto informace pomohou zlepšit fungování aplikace Shell Fleet Assistant.
-
Jsou moje údaje zašifrované?
Komunikace uživatele s aplikací je šifrována a zabezpečena v souladu s osvědčenými postupy v oboru. Všechna data uložená na serverech Shell Fleet Assistant jsou šifrovaná a přístup k nim má pouze společnost Shell. Servery aplikace Shell Fleet Assistant jsou umístěny v datovém centru společnosti Microsoft, které splňuje přísné požadavky na fyzické zabezpečení a bezpečnost ICT.