Nejčastější dotazy týkající se LNG, doplňování paliva a bezpečnosti
Tankování LNG se liší od tankování u dieselových motorů, a proto musí být řidiči náležitě proškoleni. Stejně jako u jakéhokoli jiného paliva je důležité být dobře vyškolen a dodržovat správné postupy k zajištění bezpečného provozu.
Kontrolní seznam:
Ochrana obličeje se spuštěným obličejovým štítem (ochranné brýle nestačí) - spllňující např. normu EN166
Kryogenní rukavice (např. splňující normy EN388, EN511)
Uzavřené boty
Dlouhé kalhoty
Bunda s dlouhým rukávem
Ne, řidiči kamionů si budou muset přinést vlastní OOP (osobní ochranné prostředky).
Nemáme povoleno vydávat žádná doporučení ohledně značek nebo obchodů, ale OOP lze zakoupit prostřednictvím internetu nebo specializovaného obchodu. Ochrana obličeje (EN 166 cca 50-60 €), kryogenní rukavice 50-250 €)
Každá osoba, která tankuje LNG, musí být k tomu způsobilá, protože toto tankování se od tankování nafty liší. Jsou zapotřebí zvláštní OOP (osobní ochranné prostředky). Poznámka: vyžaduje se kamion s pohonem na LNG a karta Shell
Všechny stávající stanice LNG, kde je možné doplňování paliva LNG pomocí karty Shell LNG, najdete v lokátoru stanic pro firemní zákazníky: https://www.shell.co.uk/business-customers/shell-fuel-card/shell-fuel-card-station-locator.html
Po přihlášení do Shell Fleet Hub.
Toto je běžná praxe v tomto odvětví. Prodej v litrech by byl méně přesný, protože v závislosti na tlaku a teplotě LNG by se skutečný energetický obsah na daný objem mohl značně lišit. Na základě hmotnosti (kg) můžeme našim zákazníkům zajistit správný energetický obsah.
Shell LNG splňuje EN-16723-2 "Zemní plyn a biomethan pro použití v dopravě a biomethan pro injekce do sítě zemního plynu - Část 2: Specifikace pohonných hmot"
Tréninková videa jsou pod tímto odkazem k dispozici ve více jazycíchhttps://www.youtube.com/playlist?list=PLEPIVJVCFQH3AP1lq1fJdXNvoOyHgw0ax
LNG jako palivo lodě a silniční vozidla je běžně používáno a je založeno na bezpečné a ověřené technologii. Zkušenosti z odvětví ukazují, že manipulace se správným standardem plynu LNG nepředstavuje větší rizika než manipulace s jinými palivy, jako je LPG, benzín a nafta, které jsou přepravovány každý den. (LNG pro přepravu Q&Verze A 1.2 – duben 2016)
LNG je uložen a přepravován v řádně zkonstruovaných systémech. V nepravděpodobném případě, že by se LNG rozlil nebo neúmyslně uvolnil do země, se však rychle vypařuje, jakmile je jeho okolí zahřeje.
LNG má kompresní poměr 1:600, zatímco pro stlačený zemní plyn (CNG) je to 1:200 až 1:300. Takže v nádržích mohou být uloženy vyšší hustota energie a vyšší objemy. LNG se tedy používá pro využití v přepravě na velké vzdálenosti pro těžká nákladní vozidla, zatímco CNG se používá pro lehké a středně těžké dopravu.