Přeskočit na hlavní obsah
Motor auta v kolečku z oleje na šedo-červeném pozadí.

Proč tankovat aditivovaná paliva?

Protože je to nejjednodušší způsob, jak se starat o motor vašeho vozu a zároveň předcházet celé řadě problémů spojených s karbonovými usazeninami, které v motorech vznikají. Naše prémiová paliva vám tak pomohou omladit výkon vašeho motoru a snížit­ jeho spotřebu.

Motory ohrožují karbonové usazeniny, které snižují jejich výkon

Karbonové usazeniny mohou vznikat v důsledku neúplného spalování motorové nafty nebo benzinu. Z dlouhodobého hlediska mohou snižovat výkon motoru a zvyšovat spotřebu paliva.

Negativní účinky karbonových usazenin zahrnují:

  • nedokonalé spalování,
  • nedostatečné míchání paliva a vzduchu,
  • ztrátu účinnosti a výkonu motoru,
  • zvýšené emise.

Ohroženy jsou i dieselové, i benzinové motory

Karbonové usazeniny nešetří žádný motor. Každý motor, ať už moderní, nebo starší, je proto náchylný k tvorbě karbonových usazenin. Automobilky se různými technologiemi přizpůsobují přísnějším emisním předpisům a vyvíjejí motory, které pracují efektivněji a spotřebovávají méně paliva. Dosahují toho různými způsoby. Podívejme se na ně podrobněji.

  • V benzinových motorech se mohou tvořit usazeniny v závislosti na použité technologii vstřikování.
  • Pokročilé systémy vstřikování paliva v dieselových motorech jsou rovněž náchylné na tvorbu usazenin.
  • Vysoký tlak a teplota v moderních motorech představují výzvu.
  • Na klíčových částech motoru se mohou tvořit karbonové usazeniny, které ovlivňují celkový výkon.

Karbonové usazeniny nešetří žádný motor

Benzinové motory

Benzinový motor s přímým vstřikováním je specifický tím, že palivo směruje přímo do spalovací komory, což je ve srovnání s nepřímým vstřikováním účinnější. U motoru s nepřímým vstřikováním je palivo před vstupem do spalovací komory přiváděno nepřímo přes zadní část sacího ventilu. V závislosti na použité technologii to může vést k tvorbě usazenin na různých klíčových částech motoru, což snižuje jeho výko

Na obrázku: Usazeniny na sacím ventilu benzinového motoru.

Dieselové motory

Vyvíjejí se také dieselové motory, i u nich jsou systémy vstřikování paliva sofistikovanější a precizně kalibrované. Podobně jako moderní benzinové motory jsou také citlivější na tvorbu usazenin na vstřikovací nafty. Moderní naftové motory jsou stále účinnější. To ale neznamená, že se mění i prostředí ve spalovací komoře. Palivo a vzduch se spalují za vyššího tlaku a teploty.

Na obrázku: Usazeniny na sacím ventilu benzinového motoru.

Jak se vyhnout karbonovým usazeninám

Prevence je zásadní. Má výrazně pozitivní vliv na motor a tím i na výkon vozidla. Když si osvojíte jednoduché nové návyky, můžete přispět k bezproblémovému chodu motoru. Do své řidičské rutiny zkuste zařadit tyto tři věci, které vybral Michal Puškár z Technické univerzity v Košicích:

Vybrané rady

Tankujte kvalitní aditivovaná paliva s technologií čištění

Pravidelně měňte olej a filtry

Přizpůsobte svůj styl jízdy a návyky

Nabízíme naše nejlepší řešení proti karbonovým usazeninám

Nová generace paliv Shell V-Power 100% čistí klíčové části motoru a plně obnovuje jeho výkon¹

Nová generace paliv Shell V-Power 100% čistí klíčové části motoru a plně obnovuje jeho výkon¹

Více o Shell V-Power

Podívejte se, jak naše paliva fungují:

Engine-15".mp4

Získejte zpět kontrolu nad výkonem svého vozu

Získejte zpět kontrolu nad výkonem svého vozu

Otestujte se a zjistěte, jaká rizika jsou spojena s usazeninami v motoru. Je čas využít skutečný potenciál vašeho vozu.

Více na webu stopusazeninam.cz

1Odstraňuje usazeniny, snižující výkon, a chrání před jejich tvorbou na klíčových součástech palivové soustavy, jako jsou sací ventily, případně vstřikovače paliva. Čistota a obnovení výkonu motoru se prokazují pomocí standardních testů a vlastních testů společnosti Shell. Při nepřetržitém používání Shell V-Power od prvního tankování. Skutečné účinky a přínosy vlastností paliv se mohou lišit v závislosti na typu a stavu vozidla, stylu jízdy a jízdních podmínkách; míra jejich projevu není zaručena.