V souvislosti s provozem čerpacích stanic v České republice jsme přijali dodatečná hygienická opatření a zvýšili frekvenci úklidu. Identifikovali jsme místa na nádvoří a v obchodě na čerpací stanici, kde vzhledem k pohybu zákazníků vznikají vyšší zdravotní rizika. Personál čerpací stanice se věnuje přednostně úklidu a sanitaci těchto míst, a to s vyšší frekvencí a intenzitou. Jde například o tankovací pistole, pokladní zónu, prodejní pulty rychlého občerstvení, samoobslužný prodej kávy nebo dveře a kliky. V nejrizikovějších místech jako jsou pokladní zóna nebo platební terminály se provádí sanitace každých 15 minut. Na dálničních čerpacích stanicích jsme do odvolání zpřístupnili naše nadstandardní veřejné toalety 2theloo bez poplatku.

Nádvorní obsluha nebude dočasně zákazníkům poskytovat služby při tankování. Podle aktuální situace na stanici se zaměří na zvýšenou frekvenci čištění uvnitř stanice a na nádvoří, případně bude na nezbytně dlouhou dobu odeslána domů, pokud to situace na čerpací stanici dovolí.

Prodej rychlého občerstvení a kávy určených ke konzumaci s sebou zůstává v provozu, přijali jsme ovšem dodatečná opatření pro jejich prodej. Z důvodu shlukování většího množství zákazníků jsme se rozhodli dočasně uzavřít venkovní i vnitřní posezení včetně odstranění bistro stolků na všech stanicích. Z důvodu prevence šíření koronaviru jsou kelímky, míchátka a cukr pro teplé nápoje z kávových automatů dostupné na vyžádání u obsluhy.

Vedoucí čerpacích stanic zároveň věnují zvýšenou pozornost zdravotnímu stavu personálu. Všichni zaměstnanci používají osobní ochranné pomůcky a do pokladních zón byla instalována plexiskla, která mají za cíl chránit zaměstnance i zákazníky.

Naše zákazníky bychom tímto rádi požádali, aby při návštěvě čerpací stanice věnovali vyšší ohleduplnost směrem k obsluze i k ostatním zákazníkům, především pak:

  • nosili roušku nebo si jinak zakrývali ústa a nos na nádvoří i uvnitř čerpací stanice,
  • používali při tankování i v prodejně ochranné rukavice dostupné u výdejních stojanů a u vchodu do prodejny,
  • udržovali u pokladen bezpečný rozestup min 2 metrů,
  • při platbě za palivo a další zboží preferovali platební karty a bezkontaktní platby
    (včetně použití digitální věrnostní karty Shell ClubSmart),
  • zvážili možnost při tankování využití digitální peněženky Mastercard by Mastercard v mobilu nebo tabletu, díky které nemusí vstupovat do obchodu a za palivo mohou zaplatit přímo u stojanu,
  • po zaplacení u pokladny se zbytečně nezdržovali v prostorách stanice.

Vývoj aktuální situace monitorujeme na denní bázi, sbíráme zkušenosti z provozu našich čerpacích stanic po celé Evropě, a pokud to bude v zájmu zastavení dalšího šíření koronaviru, jsme připraveni přijmout další opatření v zájmu ochrany veřejného zdraví.

Obsluha na čerpacích stanicích Shell dělá maximum pro to, abychom zajistili v této nelehké době prodej pohonných hmot i dalšího zboží a zároveň se zákazníci cítíli na našich čerpacích stanicích bezpečně. Velmi si toho vážíme a velmi jim tímto za veškeré úsilí děkujeme.

SHELL CZECH REPUBLIC A.S.