
Nezávislé testy ukazují, že koncept vozidla od společnosti Shell by ve srovnání s typickým městským vozem používaným v současnosti* během celého životního cyklu přinesl 34% snížení ve využití primární energie. Na výrobu a provoz konceptu by bylo potřeba přibližně o polovinu méně energie než u typického malého rodinného vozu* a o 69 % méně energie než u typického SUV*.
Shell koncept je kompletním přepracováním městského vozu T.25 z dílny společnosti Gordon Murray Design vyrobeného v roce 2010, pro který společnost Shell vyvinula speciální motorový olej zvyšující energetickou účinnost vozu. Nový vůz je výsledkem inženýrské spolupráce předních světových návrhářů vozidel, motorů a maziv. Snížení energetické náročnosti vyžadovalo holistický přístup a vzájemnou úzkou provázanost všech tří hlavních oblastí – od vhodné volby materiálů, přes agresivní zmenšení rozměrů a hmotnosti vozidla až po zvýšení energetické efektivnosti prostřednictvím inovativní konstrukce motoru a složení motorového oleje.
Spotřeba benzínu vozidla byla měřena na základě široké palety testovacích protokolů zahrnujících plynulý i městský styl jízdy. Výsledky testů ukazují, že podle nového modelu evropského jízdního cyklu (NEDC) bylo dosaženo spotřeby 2,64 l/100 km při rychlosti 70 km/h a snížení hodnoty emisí CO2 na 4,67 g/km při použití speciálního motorového oleje, zajišťujícím 5% snížení spotřeby paliva v porovnání s běžně dostupnými mazivy*.
* Poměřováno podle vozového parku ve Velké Británii.