Shell V-power 95

Inovativní paliva jsou výsledkem více než pětiletého a desítky isíc hodin trvajícího výzkumu a vývoje, jejichž cílem bylo zlepšit efektivitu jízdy. Všechny pohonné hmoty Shell nyní využívají výhody revoluční DYNAFLEX technologie a jsou vyvinuty tak, aby zajistily optimální funkci moderních motorů náročných a kvalitu benzínu nebo nafty. Nová prémiová řada Shell V-Power přitom představuje naše nejvýkonnější a nejúčinnější paliva

„Jedná se o významný moment v oblasti vývoje našich paliv a důležitý okamžik pro všechny zaměstnance společnosti Shell v České republice, protože jsme historicky poprvé modernizovali celé portfolio benzínových i dieselových pohonných hmot najednou,“ řekl Jan Čapský, ředitel provozu čerpacích stanic Shell v České republice a na Slovensku. „Cílem vývoje bylo vyrobit paliva, která lépe čistí a chrání motor. Jsme přesvědčeni, že záleží nejen na tom, kam jedete, ale také jak jedete.

Všechny pohonné hmoty Shell nyní obsahují novou DYNAFLEX technologii, jež pomáhá čistit a chránit klíčové součásti motoru, jako jsou sací ventily a palivové vstřikovače, od škodlivých usazenin. Použitá technologie v benzínových palivech Shell V-Power se zaměřuje na hlavní faktory ovlivňující účinnost motoru i jeho výkon: tření a usazeniny. Nový benzín Shell V-Power s ještě účinnějším složením obsahuje třikrát více čisticích a tření snižujících složek než Shell FuelSave Natural 95.

Zároveň obsahuje o 20 % více čisticích molekul ve srovnání s předchozím složením prémiových paliv Shell V-Power Nitro+. Nový Shell V-Power Diesel je zase naším nejúčinnějším dieselovým palivem, které pomáhá obnovit výkon motoru tím, že odstraňuje již vzniklé usazeniny. Všechny nové pohonné hmoty Shell byly vyvinuty s cílem splnit náročné požadavky techniky moderních motorů, ale použitá technologie spolehlivě funguje i ve starších agregátech.

„V posledních letech vidíme, jak se výrobci automobilů intenzivně snaží zvýšit účinnost pohonných jednotek. Naším cílem je proto vytvořit paliva, jež budou fungovat co nejefektivněji a pomohou řidičům dostat z motoru to nejlepší, a to za náročných podmínek vyplývajících z moderní techniky agregátů i z aktuální situace na silnicích,“ vysvětluje Johanne Smith, palivová expertka z globálních laboratoří Shell.

Inovativní paliva Shell prošla celou řadou interních testů v našich výzkumných laboratořích. Vlastnosti nového benzínu Shell V-Power 95 v moderním zážehovém motoru s přímým vstřikováním potvrdil také test v nezávislé české akreditované laboratoři SGS Czech Republic.

Shell V-Power je vyvíjen ve spolupráci s ikonickým závodním týmem Scuderia Ferrari F1. Palivo pohánějící závodní monoposty formule 1 obsahuje nejméně 99 % stejných sloučenin i novou DYNAFLEX technologii jako Shell V-Power Racing 100 dostupný u českých čerpacích stanic Shell.

Od 5. června 2017 bude i v České republice spuštěna globální marketingové kampaň s tematikou formule 1. Jejím cílem je jednak nadchnout řidiče a zároveň oslavit uvedení nové řady paliv značky Shell. V reklamě vystupuje pilot závodního týmu Scuderia Ferrari Sebastian Vettel, jenž při této příležitosti řekl: „Kvalita paliva je pro můj úspěch ve formuli 1 naprosto klíčová, protože výrazně ovlivňuje výkony monopostu, a tím i časy, kterých na trati dosahujeme. Jsem moc rád, že fanoušci mohou díky této originální kampani nahlédnout do neuvěřitelného světa vědy a techniky, která pohání mé Ferrari, a také poznat, jak se připravuji na závod. Zároveň také všichni uvidí, že to, co se dozvídáme na trati během testování výkonnosti a účinnosti paliva Shell V-Power, může být využito v běžném provozu.

O nových palivech Shell

Přínosy čisticích schopností

Dnešní motory jsou čím dál menší a pracují za stále náročnějších podmínek (palivo je do válců vstřikováno pod tlakem až 2 000 barů), což na něj klade výrazně větší nároky. V moderních pohonných jednotkách kvůli tomu roste riziko vzniku usazenin ulpívajících v palivovém systému (například ve vstřikovačích), nebo na sacích ventilech u zážehových agregátů s nepřímým vstřikováním.

Tyto částice je obtížné odstranit a mohou negativně ovlivnit chod motoru. Naše revoluční DYNAFLEX technologie pomáhá čistit a chránit klíčové součásti motoru od vzniku škodlivých usazenin tak, aby byl zajištěn efektivní chod pohonné jednotky.1Prémiový benzín Shell V-Power s novou technologií DYNAFLEX obsahuje třikrát více čisticích a tření snižujících složek než Shell FuelSave Natural 95 a o 20 % více čisticích molekul ve srovnání s předchozím složením prémiových paliv Shell V-Power Nitro+.

Snížené tření

Od prvního okamžiku, kdy natankujete jakýkoli benzín značky Shell s DYNAFLEX technologií, se na klíčových součástech vašeho motoru začne vytvářet ochranný film, jehož hlavní účinek spočívá ve snížení tření a usnadnění chodu motoru. A to ať už jedete po dálnici, nebo stojíte v koloně. K čemu je to dobré? Zvýšené tření znamená zbytečné plýtvání energií, která by mohla být jinak využita účinněji k pohonu vozu. Nová receptura je proto navržena k omezení tepelných ztrát vzniklých třením u součástí, kde je ztížené mazání. Prémiová paliva Shell V-Power 95 a Shell V-Power Racing 100 se mohou pochlubit třikrát větším množstvím tření snižujících složek než stávající běžné palivo Shell FuelSave Natural 95.

Účinnost motoru

Představte si, že běžíte v botách obalených nánosy bláta, které se otírá o vaše kotníky. Něco takového téměř jistě ovlivní váš výkon. Všechna paliva Shell nyní obsahují novou DYNAFLEX technologii, jež napomáhá zlepšit účinnost motoru. 2Aktivním omezením tvorby usazenin a s tím souvisejícím omezením ztrát z tření se nová benzínová i naftová paliva Shell postarají o hladký chod motoru. Nová paliva Shell V-Power jsou navržena tak, aby navíc motoru vrátila jeho původní výkon.3Tyto pohonné hmoty prokázaly skvělé výsledky, a to jak při měřeních v laboratoři, tak i při testech v běžném provozu.4

Kvalita potvrzena nezávislým testem

Společnost Shell Czech Republic a.s. si poprvé v České republice nechala čisticí vlastnosti nového paliva Shell V-Power ověřit na moderním „downsizovaném“ motoru 1.4 TSI s přímým vstřikováním. Test prokázal výrazný čisticí účinek prémiového benzínu Shell V-Power 95. Zkoumaný parametr délky jednoho vstřiku, který se při zanesených otvorech vstřikovače postupně prodlužuje, se po spotřebování 120 litrů prémiového paliva podařilo opětovně zkrátit o 37 %. Více informací o tomto testu v samostatné tiskové zprávě.

Shell Czech Republic a.s.

Společnost Shell Czech Republic a.s. zastupuje obchodní zájmy Skupiny Shell v České republice. Provozuje rozsáhlou síť čerpacích stanic, zajišťuje velkoobchod s pohonnými hmotami a systém palivových karet euroShell, plní letadla leteckým palivem na nejvýznamnějších českých letištích. Více informací naleznete na www.shell.cz.

Royal Dutch Shell plc 

Společnost Royal Dutch Shell plc je registrovaná v Anglii a Walesu, má centrálu v Haagu a její akcie jsou kótovány na burzách v Londýně, Amsterdamu a New Yorku. Společnost Shell působí ve více než 90 zemích světa v oblastech průzkumu a těžby ropy a zemního plynu, výroby a marketingu kapalného zemního plynu a zkapalňování zemního plynu, dále výroby, marketingu a přepravy ropných produktů a chemikálií. Více informací naleznete na www.shell.com.

1Zlepšuje stav motoru tím, že pomáhá odstraňovat usazeniny, které snižují výkon motoru, z klíčových součástí palivového systému, jako jsou vstřikovače paliva, nebo sacích ventilů. Skutečné účinky a přínosy vlastností paliv se mohou lišit v závislosti na typu a stavu vozidla, stylu jízdy a jízdních podmínkách; míra jejich projevu není zaručena. Pro více informací prosím navštivte shell.cz, kde najdete podrobnější informace o technologii DYNAFLEX.

2Skutečné účinky a přínosy vlastností paliv se mohou lišit v závislosti na typu a stavu vozidla, stylu jízdy a jízdních podmínkách; míra jejich projevu není zaručena. Pro více informací prosím navštivte shell.cz, kde najdete podrobnější informace o technologii DYNAFLEX.

3Pomáhá obnovovat výkon motoru tím, že čistí klíčové součásti palivového systému, jako jsou vstřikovače paliva, nebo sací ventily od usazenin, které snižují výkon motoru. Skutečné účinky a přínosy vlastností paliv se mohou lišit v závislosti na typu a stavu vozidla, stylu jízdy a jízdních podmínkách; míra jejich projevu není zaručena.

4Testy byly realizovány od roku 2009 na evropských a asijských automobilech z široké škály předních výrobců vozidel. Ne všechna vozidla používaná při testech jsou k dispozici na trhu v České republice.