Slovo Shell se poprvé objevilo v roce 1891 jako obchodní značka petroleje, který byl přepravován z Dálného Východu společností Marcus Samuel and Company. Tento malý londýnský podnik se původně zabýval starožitnostmi, kuriozitami a orientálními mušlemi. Ty byly tak populární (především kvůli jejich používání k dekoracím šperkovnic ve viktoriánské době), že se brzy staly základem ziskového importu a exportu společnosti.

Slovo Shell bylo povýšeno na korporátní název v roce 1897, kdy se Samuel oficiálně registroval společnost Shell Transport and Trading. První logo vzniklo v roce 1901 a byla to mušle slávky. V roce 1904 ji za účelem vizuální reprezentace korporátního jména a značky nahradila mušle hřebenatky.

Když se v roce 1907 spojili společnosti Royal Dutch Petroleum Company a Shell Transport and Trading, se pozdější značka společnosti a symbol (Shell a mušle) staly emblémem a krátkým označením nové společnosti Royal Dutch Shell Group. A tak to zůstalo to až dodnes.

Tvar loga společnosti Shell se však postupně měnil během let v souvislosti s trendy v grafickém designu. Současný symbol byl představen v roce 1971. A už třicet let odolává zkoušce časem jakožto jeden z nejznámějších symbolů na světě.

Zjistěte o naší historii v zemi [country] více

Zvuk mušle

Už od počátku 20. století společnost Shell používala hudbu ve své vizuální a audio komunikaci. Spolupracovala se zpěváky jako jsou Bing Crosby nebo Sammy Davis Jr., s britským filmovým a televizním skladatelem Tomem Howem. V roce 2015 představila tzv. zvuk mušle. Jde o zvukový podpis, který zachycuje hodnoty a energii značky Shell, jakožto moderní společnosti, která díky inovacím pomáhá budovat udržitelnou energetickou budoucnost.

Výsledkem je tříminutová orchestrální skladba a soubor více než 50 variací v různých hudebních žánrech a stylech. Každý z nich je postaven na ústřední melodii, která může být vyjádřena v mnoha stylech, od metalových elektrických kytar až po thajské nebo turecké adaptace. Nejkratší verze je dvouvteřinová mnemotechnická pomůcka – klíčová melodie, která doplňuje symbol společnosti Shell na konci firemních videí. Rádi bychom, aby byla stejně snadno identifikovatelná tak, jako logo společnosti Shell 

Poslechněte si dvouvteřinovou mnemotechnickou pomůcku.

Podívejte se na krátký film a tom, jak vznikal Zvuk mušle.

Iniciativa #makethefuture

Prostřednictvím naší iniciativy #makethefuture se ptáme lidí po celém světě na smělou otázku: "Co kdyby vaše nápady mohly pomoci překonat energetické problémy světa? "

Cílem této iniciativy je podpořit vědeckou vynalézavost a tvůrčího ducha. Inspirovat lidi, aby se připojili do našich programů zaměřených na inovace (například Shell Ideas360 a studentská soutěž Shell Eco-marathon, Shell LiveWIRE pro mladé podnikatele a Shell GameChanger pro zkušené inovátory).

Teď více než kdy jindy potřebuje svět více vědců, technologů, inženýrů a matematiků, kteří si poradí s energetickými výzvami.

Pokrok poháněný kroky

Iniciativa #makethefuture se soustředí na inovace, které pohání pokrok lidstva. Skvělým příkladem je Laurence Kemball-Cook, který přišel do programu Shell LiveWIRE se skvělým nápadem na rekonstrukci fotbalového hřiště v Morro da Mineira, jednoho ze slumů v Rio de Janeiru.

Pod jeho povrchem jsme umístili zhruba 200 kinetických dlaždic, které Laurence vyvinul. Tyto dlaždice zachycují energii generovanou při pohybu hráčů a kombinují ji s energií ze solárních panelů. Díky tomu mají teď místní částečně obnovitelný zdroj energie, který pomáhá napájet reflektory na jejich hřišti.

Zjistěte více o iniciativě #makethefuture

Více na stránce O nás

Kdo jsme

Zjistěte více o našich lidech a podnicích a o tom, jak jsme z malého obchodu v Londýně za 200 let vypracovali.

Naše hodnoty

Všeobecné obchodní zásady společnosti Shell, Kodex chování a Etický kodex napomáhají každému ve společnosti Shell, aby jednal podle našich hodnot.

Možná by vás mohlo zajímat

Budoucnost energie

Využíváme know-how, technologie a inovace, abychom dodali více čisté energie rostoucí populaci světa.

Make the future

We believe the answers to tomorrow’s energy challenges lie in the power of people’s ingenuity, and that together we can #makethefuture today.